Jul jul strålande jul...

ja då var julafton slut. På ett sätt är det en väldigt tråkig dag, man gör inget annat än sitter och äter, men de är ändå mysigt just att bara sitta ner allihopa och äta och bara umgås. min morgon började med att någon väckte mig och sa att julgröten var färdig, usch vem kan äta gröt på morgonen? inte jag i alla fall så jag satt o knaprade på en macka och kollade när dom andra åt den traditionella tomtegröten, efteråt kom vi dock på att vi hade glömt att sätta i mandeln.. vi tog en tur till Björkens och gav julklappar och fikade massor innan vi fortsatte med det traditionella besöket på kyrkogården. Där gick vi och tände ljus på gravarna och som vanligt kände jag tårarna bränna i ögonen, jag har knappt träffat någon av personerna vi tänder till men jag tycker hela kyrkogårdssaken är så ledsam. samma sak varje år. Efter kyrkan fortsatte vi med traditionerna, klockan tre satt vi framför tv:n och såg Kalle anka, egentligen rätt meningslöst att kolla de varje år också. farmor hade aldrig sett de förut. som vanligt så åt vi julbord hemma hos oss innan det var dags för paketen. Lillebror som hade väntat på den stunden hela dagen var rätt ivrig om man säger så. fick fina paket, tackar så mycket. På kvällen kom Elin hit, vi kollade såklart svensson svensson (ännu en tradition) och tog en promenad de behövdes verkligen efter all mat och godis, sen så fick ju prata en hel del, vi ses så sällan nu för tiden. man kan sammanfatta min jul som traditionell och väldigt mysig :)

vet inte vad jag ska skriva mer så de får räcka nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0