som sockerdricka fast med rosa bubblor



hörde denhär låten på radio idag och den fick mig att bli lite nostalgisk och tänka tillbaka till "den gamla goda tiden". mina tankar flög direkt till mellanstadiet när vi satt i gungorna på seskis och sjöng för full hals. de var då allt var så himla lätt och man inte hade några bekymmer alls, eller i alla fall inga stora, största problemet var väl ungefär vem man skulle gunga med på rasten och vem man skulle leka med efter skolan.. allt var så roligt när man var liten, det var ingen som ställde stora krav och hade förväntningar på en. den största besvikelsen var när man inte fick lördagsgodis mitt i veckan och höjdpunkten var när man fick en liten slant som kallades för veckopeng i sin hand. allt var så annorlunda då mot vad de är idag. visst finns det ju sånt som är bättre nu, men ibland önskar jag bara att jag kunde vrida tillbaka klockan till när jag var sådär en sex sju år och kunde krypa ner i mamma o pappas säng om jag inte kunde sova på natten, eller klättra upp i våran rönn när jag ville vara ifred. när mammas famn var den enda självklara att krypa upp i när man hade fallit med cyklen eller var ledsen över något. då gick det att få svar på nästan alla frågor, varför kan man inte få de nåmer?allting förändras med tiden, ju äldre man blir desto större och mer invecklade verkar bekymmren och frågorna vara. alla frågor kanske inte ens har ett svar? jag vet inte, det får nog tiden visa.


min rubrik då? den har egentligen inget med inlägget att göra men min kompis uttryckte sig så här en dag när vi pratade om kärlek och jag tyckte det var så gulligt så jag ville citera henne :)

Kommentarer
Postat av: hhenrika

väldigt söt rubrik du har! =)

2009-04-10 @ 22:29:17
URL: http://hhenrika.blogg.se/
Postat av: Linkz

Haha ;) <33

2009-04-11 @ 15:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0