15 februari

nu är jag tillbaka till verkligheten efter en hel helg på folkan, de har varit stressigt men kul! härligt gäng att jobba med :) nu har jag jätte ont i mina stackars fötter och skulle inte tacka nej till lite massage ;p

Igår var det alla hjärtansdag och jag blev precis lika besviken som varje år. inte ett endaste litet ynka kärleksbrev från en hemlig beundrare i år heller, ingen hjärtformad chokladask med ett gulligt litet kort, inga rosor, inget alls! eller jo Pia hade köpt en godis skål till alla "workers" det var snällt! men det var allt. eller rättelse igen fick ju en massa söta mess också.. fast egentligen så är de där jag skrev nyss bara trams, jag tycker att alla hjärtansdag är helt överskattat och mest är en dag som alla affärer ska tjäna pengar på. Jag vet, nu lät de som om jag är bitter och sur för att jag är singel och inte kan fira en mysig alla hjärtans dag tillsammans med han med sort h. men så är de inte, jag tycker att morsdag,farsdag,barnensdag, kvinnodagen och allt vad det nu heter blir lite för mycket. det jag försökte få fram var i alla fall att jag tycker att folk gör en så stor grej av en sån onödig sak och att det käns lite krystat, jag menar man kan visa och säga till andra hur mycket dom betyder och allt det där fast det inte är den 14 februari. det är nästan som om folk man aldrig annars pratar med skickar gulliga hälsningar till alla på kontaktlistan bara för att det hör till att göra det eftersom det är alla hjärtansdag. varför hålla på och smöra och låssas att man skulle betyda så otroligt mycket som det står i messet om man aldrig annars pratar? de är ju bara att lägga ner onödigt med energi för att försöka skapa en falsk bild att man har så många runt om kring sig, men blir man gladare av att låssas att man har hur mycket vänner som helst en dag om året? jag tycker att de är bättre att säga det rakt ut till dom man tycker om oavsett vilken dag det är på året och istället mena det. jag hade bara tänkt skriva två tre rader om det här men nu ser jag att det råkade bli lite mer.. nå i alla fall så är det lite av mina tankar..antingen så håller du med eller inte, jag struntar egentligen i vilket.

tillbaka till nuet då. håller på och anmäler Bamse till utställningen om ett par veckor, vi får väl se hur mycket vi gör bort oss där..har pluggat lite körkortsteori och nu ska jag printa ut lite gåtor till sisko. nu lät de nästan som om hon och jag ska leka fader foura på fångarna på fortet men tyvärr det ska vi inte, imorgon är de dags att göra bort det ena biblantamset och ansvarsfulla som vi är så kan vi "nästan" våra repliker och pluggisen till sisko har nästan skrivit ut sina gåtor.. nog är de tur att du har mig, vem skulle annars skriva ut alla viktiga papper till dig? ;p haha

nu skriva ut papprena innan jag glömmer..
heippa

Kommentarer
Postat av: ansåfi

Japp visst är såna där dagar överskattat fast de hade ju inte vart fel att få en liten hjärtformad godisask eller nåt gulligt kort ändå. Men när man är singel så är de väl ensamma alla hjärtans dagar som hör till eller ? inte för att vi bryr oss men man måste ju ändå skriva om hur lite man bryr sig om de tramset.

Fast de är ju nån som man gärna skulle vela att skulle komma och ens säga nåt gulligt åt en då men får väl vänta med förhoppningar på nästa år då. <3

2009-02-17 @ 13:27:06
URL: http://aannsofiiie.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0