3e september

nu har de ännu en gång hunnit bli ny månad innan jag fått ihop ett nytt inlägg här, dom har börjat komma mer och mer sällan fast jag sa att jag skulle bättra mig.. fast kan ju skylla på att vårat internet fortfarande inte fungerar, använder pappas jobbdata nu.. skolan har börjat och jag har nog alldrig varit såhär skoltrött som nu, inte ens två veckor har gått och är grymt less. mest hål på schemat, jobbigt. aktivitetsdag med skolan idag, vi var ute och åkte bastuflotte på älven, väldigt härligt var det! :) sen sprang vi lite ärenden på stan så nu är min toalett helt färdig, har målat om den och bytt ut speglar, skåp och ja typ allt, finfint blev det. varit med henrika till min stuga nu på kvällen och smidit helgens planer, kommer nog bli en bra helg det här!

hade inte tänkt skriva det här hit men efter att ha läst lite bloggar tänkte jag att det nog kanske ändå inte är helt fel att göra det. personligen tycker jag att det är bättre att äga saker face to face, känns mest ärligt och risken för missförstånd minskar. så varför gör man inte det? vågar inte och vet inte hur jag skulle göra det heller. varför är det så svårt? vissa saker borde man bara tala om för andra, även om det kan såra så borde de ändå komma fram för om det kommer fram senare kan det såra ännu mer. vill ju inte gå runt och ge falska förhoppningar men vill ju inte heller förstöra kontakten, den har hjälpt och betydit mycket för mig. eller den gör det fortfarande. sen en annan sak som handlar om nästan samma sak men ändå inte. hur fan ska man förstå vad folk tänker när dom inte kan säga det? visst jag är typ den sista som säger sådant men vore lättare om andra inte hade samma spärr som jag och istället bara kunde säga rakt ut. jobbigt att sitta och analysera ord, formuleringar och vinkar, man vet ju varken ut eller in när man vrider på det nog länge. och det leder till att man inte alltid vet var man har folk eller var man vill ha dom. det här är inte alltid så lätt. känner att jag börjar vara i behov av den där kvällen då vi tjejer sitter och pratar om allt sånt här över det där vinglaset som vi så länge pratat om..

tror jag ska börja dra mig mot sängen innan det här blir allt för djupt och invecklat.
godnatt


Kommentarer
Postat av: Henrika

Bra skrivet inlägg! <3

2009-09-03 @ 23:35:37
URL: http://hhenrika.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag vill prata med dig över ett vinglas! <3

2009-09-04 @ 15:31:19
Postat av: linda

bra elin! lilla kruxet är bara att jag inte tycker om vin ;)

2009-09-05 @ 17:40:54
Postat av: Linnea

nu hänger jag inte med här, har dt hänt något? har jag gjort något? :(

2009-09-06 @ 18:58:27
URL: http://linnealindelof.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men då tar vi cider, eller saft ;)

2009-09-07 @ 01:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0